Ris & ros

 

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Danske Solcelleejere
Average rating:  
 16 reviews
by Helle Hvitved on Danske Solcelleejere
Kæmpe hjælp

Jeg fandt denne gruppe, fordi den var blevet nævnt i avisen, så det var tydeligt, at hersker der noget.

Jeg har fået stor hjælp af ildsjælen Michael. Energinet har nemlig været 4 måneder om at give os tilladelse til at skifte en defekt konverter. Hele sommeren og foråret med har vores solcelleanlæg stået stille. Men Michael ringede til Energinet, og en uge efter har vi fået tilladelsen. Jeg kan se på Facebook, at der har været mange solcelleejere i en lignende situation. Energinet havde lovet først 5 og så 13 ugers ventetid, og nogen har ventet 6 måneder.

Her vil sidde folk med indsigt i gamle aftaler, der er i risiko for at blive "glemt" eller tilsidesat.

Jeg kan kun anbefale solcelleejere at melde sig ind i foreningen, for her får vi en stærk stemme, når folk højere oppe i systemet tilsidesætter vores aftaler.

Det forlyder også, at foreningen vil slå sig sammen med andre energiforeninger, så ejere af alle typer energiforsyning kan slutte op omkring en fælles forbruger-forening.

by nørby on Danske Solcelleejere
Tak Michael!

Jeg finder frem til Danske solcelleeje tlf.nr. Efter min tlf. samtale med formanden, mailer jeg ham min sag. Allerede dagen efter modtager jeg svar mail fra ham, med det simple skema der åbenbart er alt hvad der mangler at udfyldes og sendes til energinet, for at jeg kan opnå det længe ønskede "Tilsagn om forhøjet pristillæg". Han følger op med tlf. opkald og bekræfter at ja, den er god nok. Utrolig rart- ovenpå længere tids eskalerende usikkerhed, og utrygge "sagen er afsluttet" -mails fra energinet. Tak danske solcelleejere!

by John Kornmaaler on Danske Solcelleejere
CentroSolar

Har netop fundet jer, og skyndt mig at tilmelde, da jeg, ligesom sikkert en del andre, har en udfordring ift. et defekt panel. Mit anlæg er et CentroSolar, købt af en nu ikke længere eksisterende leverandør. CentroSolar i Tyskland svarer ikke på min email, og telefonnr. på deres (iøvrigt ca. 5 år gamle hjemmeside) eksisterer ikke længere. Så Hjælp, hvor henvender man sig for at komme videre ift. at få det defekte panel skiftet - garanti eller ej ..... Pft.

by Stina Christiansen on Danske Solcelleejere
Tak for hjælpen

Jeg har fundet foreningen, efter jeg har fundet ud af der er gået fugt i mine solceller. Firmaet jeg købte dem af er lukket, så min garanti på 10 år, kan desværre ikke bruges. Michael har givet rigtig gode råd og vejledning, han er virkelig en ildsjæl der kæmper for alle os solcelle ejere. Kan kun anbefale alle solcelleejere at blive medlem af foreningen, så Michael kan hjælpe os alle, til at vi kan blive på vores nuværende ordning.

by John Olsen on Danske Solcelleejere
Man bør være varsom, hvis man køber ydelser af firmaet Drivhuseffekten II.

Firmaet er opstået ved Solar Group’s overtagelse af Drivhuseffekten ApS, hvis ejere tidligere var direktørerne Bjarne Rasmussen og Hans Andersen under dække af BJR-SERVICEPARTNER ApS og ANDERSEN & KNIPPEL HOLDING ApS.

Ved Solar’s overtagelse, som var en afværgelse af en truende konkurs, oplyser man, at man har udnævnt en ny adm. direktør og ansat det gamle personale incl. de to ovennævnte direktører til at drive det nye firma videre. Dette synes at være problematisk, da vi har oplevet, at de to ”gamle” direktører Bjarne Rasmussen og Hans Andersen har nægtet at overholde kontraktlige forpligtigelser som garantier og alm. service samt domsafgørelser i det gamle Drivhuseffekten ApS.

Drivhuseffekten ApS har på den nye hjemmeside for Drivhuseffekten II meddelt, at man vil servicere nuværende kunder, forstået som gamle Drivhuseffekten ApS kunder, men den nye adm. direktør for Drivhuseffekten II afviser dette. Han har meddelt os, at garantier udstedt af Drivhuseffekten ApS er det nye firma uvedkommende. Yderligere meddeler han, at Drivhuseffekten II inden længe skifter navn, hvorfor man bør notere sig cvr nummer 3837 8171, som er firmaets nye cvr nummer.

Det er påfaldende, at den gamle hjemmeside for Drivhuseffekten ApS er helt identisk med den nye hjemmeside for Drivhuseffekten II ud over navneskiftet.

Det bør give stof til eftertanke.

Vær specielt opmærksom på produktionsgarantier og garantier ud over producenternes obligatoriske garantier, hvis du handler med det nye firma. Vi er nok mange, der sidder tilbage med garantier, der ikke er det papir værd, de er skrevet på.

by Johannes Josefsen on Danske Solcelleejere
Tak for kampene

Stor tak for den konstante og utrættelige kamp foreningen udøver for at holde såvel myndigheder, som andre indstandser på rette spor mht. udhulning af de aftaler, som vi solcelleejere har lagt til grund for vor beslutning om, at bidrage til produktion af grøn energi.
Tak til Michael for kampene om bl.a. "tarifmodellerne". Det giver mig stor tryghed, at have Michaels u-vuderlige viden og "pargraf-indsigt" i ryggen i en tid hvor "en indgået aftale i dag ikke nødvendigvis er gyldig i morgen".

by stella randal on Danske Solcelleejere
TAK

For det store arbejde, som I udfører for os solcelleejere i foreningen. Det er et stort og uoverskueligt område for de fleste, så vi er mange der er taknemmelige for den indsats I yder i samspillet med myndighederne.

by Kristian Andersen on Danske Solcelleejere
ros til m.h.

Efter problemer med garanti på inverter købt hos xl-byg meldte vi os ind i solcelleejer foreningen. Derefter gik det hurtigt og ved fælles hjælp fik vi ret.Ved hjælp af det materiale vi havde liggende kan Michael forhåbentlig hjælpe andre. Stor tak og ros til Michael H.

by John Olsen on Danske Solcelleejere
Advarsel!

Til kommende solcelleejere vil jeg herved advare mod, at benytte firmaet Drivhuseffekten ApS, Kærvej 25, Hørsholm. Firmaet skilter på hjemmesiden med vigtigheden i garanti på produktion, inverter og paneler, men har ingen skrupler ved efterfølgende at fravige egne underskrevne garantier. Vi har oplevet de første 2 år, som relativt problemfrie, men efterfølgende afviste firmaet den årlige garanterede produktionsgaranti, og de har derudover meddelt, at fremtidige henvendelser om serviceproblemer med inverter og paneler skal rettes direkte til producenterne. At anlægget er købt, som en komplet pakke og derfor underlagt specielle regler for servicering, er firmaet uvedkommende, og deres brancheorganisation Tekniq, som vel må siges at være firmaets blåstempling, agter ikke at foretage sig noget, da de ved henvendelse oplyser,  at de udelukkende varetager deres medlemmers (Tekniq) interesser.

by Flemming on Danske Solcelleejere
Solceller

Har kontaktet Danske Solcelleejere, Michael Hvitfeldt for stoppe min solcelle levandør, idet han starte nyt firma, han er svindler af rang, levandøens navn er "Poul Erik Vittrup" fra Dansk Klimatech, Pandrup.
Poul Erik her i 2012 opsat mit solcelleanlæg og har ikke leveret det, som stod på min faktura, fejlen er opdaget da inverteren gik ud, i foråret 2015.

Page 1 of 2:
«
 
 
1
2
 
»
 

Her kan du også finde os

Vores Erfa-gruppe på Facebook
Vores nyheder på Facebook
Vores side på Google +
Vores side på LinkedIn

Kategorier

  • Ingen kategorier

Events

  • Ingen events